ПРЕДЛОЖЕН ПЛАН ЗА ПОВРЗУВАЊЕ НА ЕВРОПА СО СУПЕРБРЗА ЖЕЛЕЗНИЦА

Виена, (Гардијан)

Меѓународниот институт за економски истражувања во Виена предложи план за изградба на супербрза железничка мрежа која би ги поврзала речиси сите главни градови во Европа. Таа би се финансирала и од огромниот европски пакет за заздравување од пандемијата на коронавирусот и би овозможила да се преполови сегашното време за патување и би ја намалила зависноста од авионскиот превоз.

Овој план предвидува четири основни маршрути:

  • Даблин-Париз, со траектна врска меѓу Корк (Ирска) и Брест (Франција).
  • Лисабон-Хелсинки: би поминувала преку Шпанија и Франција (Париз) до Белгија и Холандија, пред да се подели кон Германија (Берлин), Полска, балтичките земји, па преку Стокхолм и Копенхаген до крајната дестинација.
  • Брисел-Валета: низ Белгија, Германија, Швајцарија и Италија, па со траект до Малта.
  • Берлин-Никозија, со траектна врска Пиреја (Грција)-Пафос (Кипар): оваа линија би ги поврзала главните градови во централна и југоисточна Европа, вклучувајќи го и Балканот.
  • Една од станиците би било и Скопје, од каде што пругата би продолжила кон Атина. Вкупната должина на железничката мрежа низ Македонија би изнесувала 144 километри.

Европа веќе има неколку брзи пруги, како Париз-Стразбур и Мадрид-Барселона, но тоа се национални линии.

„Предложената железничка мрежа би била со просечна брзина од 250-300 километри на час, што би го преполовило сегашното време за патување, па од Берлин до Париз би можело да се стигне за само четири часа“, се вели во студијата.