Најдолгиот и најдлабок подводен патен тунел во светот се гради во Норвешка, со цел да го скрати патувањето меѓу големите градови и да стане дел од автопат долж нејзиниот западен брег. Тунелот „Рогфаст“ ќе биде долг 27 километри, а најдлабоката точка ќе биде 392 метри под нивото на морето.
Изградбата започна во јануари 2018, но беше запрена кон крајот на 2019 поради пречекорување на трошоците, што доведе до откажување на постојните договори и реструктурирање на проектот. Работата продолжи кон крајот на 2021 и тунелот треба да биде завршен во 2033 година. Изградбата ќе чини околу 25 милијарди норвешки круни (2,4 милијарди долари).

„Тунелот значително ќе ја подобри поврзаноста долж норвешкиот западен брег и ќе создаде побрза и посигурна врска меѓу регионите Ставангер и Хаугесунд“, рече Ане Брит Моен, раководителка на проектот во „Сканска“, мултинационалната градежна компанија што го гради северниот дел од тунелот.
Заменувајќи ги сегашните траектни врски, „Рогфаст“ ќе го намали времето на патување меѓу Берген и Ставангер за околу 40 минути и ќе го олесни секојдневното патување до работа.
Тунелот ќе се состои од две одделни цевки со по две сообраќајни ленти и ќе има необичен дизајнерски елемент на речиси половина пат: двоен кружен тек на длабочина од 260 метри, кој се поврзува со тунел до островот Квитсеј, најмалата општина во Норвешка.
Моментално, титулата најдолг тунел во светот со подводен дел му припаѓа на „Сеика“ во северна Јапонија. Овој железнички тунел има вкупна должина од 53,85 километри, со подводен дел од 23,3 километри.