КАН ИЗГЛЕДАШЕ ВИСТИНСКИ КОГА НЕМАШЕ МОБИЛНИ, ВЕЛИ БРИТАНСКИОТ ФОТОГРАФ ДЕРЕК РИЏЕРС

Кан, (Си-Ен-Ен)

Фотографот Дерек Риџерс на Канскиот филмски фестивал за првпат пристигна во 1984, кога требаше да го слика диџејот и рапер Африка Бамбаата.

„Мислам дека никогаш навистина не размислував за Кан или за филмскиот фестивал, пред да одам“, вели Риџерс.

Тој се врати во францускиот туристички град уште 11 пати, и подоцна рече дека гледал само два филма.

„Ако сте на француската ривиера и е сончево, зошто би одбрале да одите во кино ако не морате?“, рече фотографот.  Наместо тоа, Риџерс се фокусираше на привлечните и понекогаш контроверзни сцени што се случуваа околу него, снимајќи познати личности, млади модели и идни актерки, како и колеги фотографи.

Три децении подоцна, околу 80 слики од архивата на Риџерс се собрани во новата книга „Кан“. Овогодинешното издание на фестивалот, кое ќе трае до 24 мај, во голема мера ќе се доживее преку социјалните мрежи. Официјалната страница на Инстаграм на фестивалот во Кан има само 1,3 милиони следбеници, додека илјадници видеа се објавени на ТикТок.

Една од сликите на Риџерс од 1988 (Фото: Д.Риџерс)

Во времето кога се направени сликите на Риџерс, во 1980-тите и 1990-тите, немало ниту еден мобилен телефон и едвај камера за снимање. Телевизиските и печатените медиуми вообичаено известуваа за моментите на создавање ѕвезди, и за модната историја.
„Мојот интерес отсекогаш биле луѓето. Кан изгледаше вистински кога немаше мобилни и социјални мрежи“, рече Риџерс, кој покрај неговите професионални задачи, помина голем дел од 1980-тите за да ги документира лондонските панкери и новите романтичари.

Во боја и во црно-бело, Риџерс сликаше ѕвезди како што се Клинт Иствуд, Хелмут Њутн и Џон Вотерс.