„Ефектот на белиот лотус“ е наречен начинот на кој популарните ТВ-серии влијаат врз патувањата на туристите низ светот, инспирирано од хит-серијата „Белиот лотус“ на „Ејч-Би-О“, чија трета сезона почна да се емитува на 16 февруари. Третата сезона се случува на Тајланд, по првата на Хаваи и втората на Сицилија.
Откако кон средината на 2024 беше објавено дека Тајланд ќе биде локацијата за третата сезона, порасна глобалниот интерес за патување во оваа земја, платформите за резервации јавуваа за моментално зголемување на пребарувањата, а авиокомпаниите додадоа дополнителни неделни летови до Пукет. Сајтот „Хотелс“ објави скок од 40% во интересот за резервации за ресортот „Четири сезони Кох Самуи“, каде што се снимаше серијата.
Ресортот „Четири сезони Сан Доменико“ во Таормина, Сицилија, каде што се снимаше втората сезона, објави дека бил резервиран шест месеци откако повторно бил отворен по снимањето и продолжува да привлекува гости.
Оригиналниот „Бел лотус“, односно „Четири сезони Мауи“ на Хаваи во следните години забележал пораст од 425% во посетите на веб-страниците и зголемување на проверките на слободни места од 386%.
„Белиот лотус“ не е првата серија која има неверојатен ефект врз туристичката индустрија. Вакво влијание имаа и филмовите „Господар на прстените“ и серијата „Емили во Париз“.
„Истражување од 2015 покажа дека околу една петина од луѓето кои доаѓаат во Британија доаѓаат поради нешто што го виделе на телевизија. Најновото истражување на ‘Посетете ја Британија’ покажа дека девет од 10 посетители на Британија се под влијание на она што го виделе во филмови или на телевизија. Тоа е нечуено“, рече специјалистот за екрански туризам Серен Велч.