ВКЛУЧЕНИТЕ ТЕЛЕФОНИ ВО АВИОН НЕ ПРАВАТ ШТЕТА, НО МОЖЕ ДА ГИ ЗБУНАТ ПИЛОТИТЕ

САД, (Дејли паспорт)

Секогаш кога сме во авион и се подготвуваме да полетаме ги слушаме овие познати упатства: седиштето и масата во исправена положба, рачната торба под седиштето и мобилниот телефон на авионски режим. Но, ретко кој се запрашал зошто мораме да ги префрлиме телефоните на авионски режим и што навистина значи тоа.

Авионскиот режим беше воведен поради загриженоста дека мобилните телефони би можеле да предизвикаат пречки кај авионските инструменти за време на летот. Основната функција на авионскиот режим или режимот на летање е да го блокира приемот на мобилната кула, така што телефонот не може да испраќа или прима безжични комуникации, истовремено дозволувајќи им на корисниците пристап до останатите функции на телефонот, како музика и игри. Бидејќи многу од сигналите што се користат за комуникација од страна на пилотите се користат и за поврзување на телефоните со мобилните кули, може да има пречки ако сите патници во исто време се обидат да се поврзат со компјутерскиот систем на авионот.

Во 1991, Федералната комисија за комуникации на САД ја забрани употребата на повеќето мобилни телефони и безжични уреди за време на летот. Контролата на летање треба да има постојана директна линија на комуникација со пилотите, а постоеше загриженост дека сигналите на мобилните телефони би можеле да пречат на копнените мрежи што се користат за комуникација. Иако во моментов не се смета дека тие прават сериозна штета, постои ризик да предизвикаат одложувања и конфузија кај пилотите, особено при полетувањето и слетувањето.

Во 1991, Федералната комисија за комуникации ја забрани употребата на повеќето мобилни телефони и безжични уреди за време на летот (Фото: Гети)

Федералната управа за воздухопловство на САД и производителите на авиони спроведоа серија тестови во 1990-тите за потенцијалните пречки предизвикани од сигналите на мобилните телефони кај комуникациските и навигациските системи на авионот. Иако немаше убедливи докази дека овие сигнали се мешаат, забраната остана на сила од претпазливост.

Во 2023, Европската Унија одлучи дека авиокомпаниите можат да им дозволат на патниците да користат 5Г услуга на мобилни телефони за време на лет. Американците можеби ќе треба да почекаат уште малку, зашто 5Г фреквенциите што се користат во САД се многу посилни од оние во Европа и сè уште има потенцијални безбедносни грижи.